Optimal restitution

Optimal restitution

Restitution er desværre mange gange et overset kapitel indenfor sportsverdenen.

 

Det er som sportsudøver vigtigt af have fokus på:

  • Træning

Træn målrettet og fokuseret efter en plan

  • Kost

Kend din ernæringsmæssige målsætning og dit energibehov

  • Søvn

Sov 8-9 timer i døgnet

  • Genopladning

Afklar f.eks. hvilke aktiviteter, der giver dig energi og prioriter dem i hverdagen

 

Ligeledes spiller aktiv restitution, ernæringsmæssig restitution og passiv restitution også en væsentlig rolle for din præstation.

 

Massage kan være et effektivt restitutionstiltag hos sportsudøvere efter hård og længere varende træning. Forskningen tyder på at massage kan være med til at reducere ømhed i muskelvævet. Hvis behandlingen gives 2-3 timer efter træningen, synes der at være tendens til optimal effekt af behandling på ømheden i muskelvævet.

 

Derudover kan der uden problemer gives massage 24 timer og op til et par timer før en konkurrence samt lige efter eller timerne efter en konkurrence.

 

HUSK at optimal restitution giver bedre energi, forebygger sportsskader og muskelømhed samt øger præstationsniveauet.

 

Kilde: Team Danmark

Følg mig på Facebook


Fischer Massage

fysiurgisk massør / sportsmassør / sportsterapeut

Rugmarken 10, bygning 11

3650 Ølstykke

CVR Nr.: 39391244

Copyright © All Rights Reserved

Denne hjemmeside benytter cookies. Ved at blive på hjemmesiden, accepterer du vores brug af cookies.

Godkend